Palvelusta pitää voida myös erota

Olen käyttänyt coComment -palvelua blogikommentointini seurantaan. Eilen palvelusta tuli tieto mahdollisuudesta päivittää uuteen beta-versioon. Tietysti sen tein, mutta homman hoidettuani käyttämäni Firefox-selain tuntui hidastelevan ja jumittelevan häiritsevästi.

Päättelin, että ehkä syynä oli coComments ja tänään menin tutkailemaan palvelun Help-sivua. Heti löytyikin aihe “New version makes Firefox slow”, eli en kai sitten ihan yksin ollut ongelmani kanssa. Vastausta tilanteen ratkaisemikseksi ei vielä ole ilmaantunut.

Koska coComments ei muutenkaan ole tuntunut erityisen toimivalta, ajattelin, että voisin ainakin väliaisesti poistaa tilini ja ottaa näin koko systeemin pois käytöstä.

Ryhdyin etsimään ohjetta tähän, ja forumin aiheissa olikin sopivan kuuloinen otsikko: “How do I delete my coComment account?” Keskusteluketju on aloitettu jo vuosi sitten, mutta vastausta kysymykseen ei ole. Ketjussa moni muukin haluaisi lopettaa käyttäjätilinsä, mutta ei tiedä, miten.

Ärsyttää. Jos kirjaudun johonkin tällaiseen palveluun, niin haluaisin siitä poiskin suhteellisen vaivatta.

Nyt siis kärvistelen tökkivän nettiselailun kanssa. Enkä todellakaan ole niin fiksu näiden systeemien kanssa, että osaisin ongelman ratkaista noin vain tai vaivautuisin kokeilemaan jotain ihan huvikseni.

Koko hommasta on jäänyt sen verran turhautunut fiilis, että kunhan pääsen jotenkin coCommentsista eroon, niin ehkä suostun sitä pitkin hampain käyttämään, ellei mitään parempaa ole tarjolla. Mutta helposti olisin valmis vaihtamaan johonkin toiseen kommenttien seurantapalveluun.

Eikä minkään palvelun tai laitteen etu ole se, että se saa käyttäjän tuntemaan itsensä tyhmäksi.

Tagged: Tags

8 Thoughts to “Palvelusta pitää voida myös erota

  1. viittaat nyt koko tilin lopettamiseen, mutta onko ongelmana myös sen selainta hidastavan lisäosan poistaminen?

    Sen poisto pitäisi onnistua työkalut valikosta > laajennukset/lisäosat/tms valinnan takaa olevasta listasta.

  2. Itse poistin CoCommentsin Firefoxin lisäosavalikosta ja heti surfailu nopeutui. Loppui minultakin tämän palvelun käyttö samantien.

  3. Kiitos pojat! Koska en päässyt edes kirjautumaan coCommentsiin , joku error oli meneillään, niin noudatin Pirkan vinkkiä. En ollut tuotakaan tajunnut. Ja nyt taa ssurffailu sujuu liukkaammin!

  4. Sama LinkedInin kanssa. Sinne kun meet niin kyllä menee aikaa ja tupakkia enneku eroon pääset.

  5. Aha, tuo sitten selittääkin, miksei coComment ole minulla pariin päivään (ainakaan, en muista koska kurkkasin viimeksi)toiminut. Pitää varmaan uudelleenkäynnistää Firefox, mutten vielä, kun on niin monta tärkeää välilehteä auki!

    Silmäsin sen sijaan Safarissa. Sama peli siellä, hidas on.

  6. Zepa: LinkedInistä en ole koettanut päästä (vielä) eroon. Pitäisi varmaan jatkossa aina tsekata tarkemmin, miten voi lopettaa tilinsä tai käyttäjätunnuksensa.

    SÄ: coCommentin sivuilla koko uudistus ei ole näköjään herättänyt mitään suurta ihastusta, tosin tietysti ihmiset helpommin aina valittaa kuin kiittelee. Mutta minulta loppui käyttö nyt ainakin joksikin aikaa.

  7. coComment-ongelmaan on nopeampikin ratkaisu. Itselläni ainakin oli Firefoxin alapalkissa sinivaalea “CO”-tekstillä varustettu logo. Sitä voi klikata hiiren oikealla napilla ja valita “Disable extension”. Sitten voi taas aktivoida kun ongelmat on korjattu.

  8. Onko kukaan löytänyt coCommentsia vastaavaa palvelua? Kiinnostavien sisältöjen nopearefleksinen vahtipalvelu on aika tärkeä väline ja vielä tärkeämmäksi tulee jatkossa.

Comments are closed.