Mari Koo

coComment pahoittelee pätevästi

tiistai 21. elokuuta 2007 klo 7.05

Taannoin nurisin blogikommenttien seurantaan tarkoitetun coComment -palvelun käytettävyyden huonontumisesta uuden version myötä ja siitä, ettei eroonkaan päässyt ihan vaivatta. Ilmoitin myös sen, etten ota palvelua käyttöön uudelleen ihan helposti, kun hermot olivat menneet.

Mutta nyt voisin jo heltyä, sillä sen verran pahoittelevan anteeksipyynnön coCommentin porukka oli laatinut palveluun rekisteröityneille. Sain sen eilen sähköpostiini.

”Firstly, an apology. The upgrade of coComment to Version 2.0 Beta has been difficult and I know that, as users, you have been inconvenienced. We are sorry and promise not to do it to you again.”

Sähköpostissa selvitetään ongelmien syitä ja mitä niille on tehty. Lisäksi kerrotaan mm. se, että lopullinen versio julkaistaan syyskuussa ja edelleen toivotaan käyttäjiltä palautetta ja kommentteja.

”We will not, in future, shy away from developing the product to move it forward BUT we won’t try and do quite so much in one go! Please feel free to email us personally with your feedback/comments and thank you for your patience and understanding.”

Tämä on tietysti hyvä esimerkki siitä, kun palvelua tarjoava taho myöntää virheensä avoimesti ja pahoittelee tapahtuneita, niin asiakas on heti tyytyväisempi. Toimii missä tahansa asiakaspalveluun liittyvässä.

Jäin tosin kaipaamaan sitä, että tämä sähköpostiviesti olisi julkaistu esimerkiksi coCommentsin omassa blogissa. Nyt siellä on viimeisin päivitys alkukuun päiviltä, jossa myös todetaan ongelmat. Että kyllähän se blogi olisi paikka, jossa juuri näitä julkisia anteeksipyyntöjä olisi myös tuoda ilmi.

Be Sociable, Share!

Yksi kommentti kirjoitukseen “coComment pahoittelee pätevästi”

  1. erkka sanoo:

    Minäkin melkein hellyin kun lähestyivät niin hattu kourassa. Palvelustapako on tainnut olla aika rajua.

    Mieleen tulee erään ulkomaisen serveritilan tarjoajan laiterikko 1-2 vuotta sitten. Ongelmat olivat aika mittavia, mutta niistä ja niiden korjaamistoimenpiteistä kerrottiin firman blogissa laajuudella ja avoimuudella joka jäi positiivisesti mieleen vaikken asiakas ollutkaan. Mistäköhän löytäisin siihen linkin kun tuo nimimuisti on hieman heikkoa..

Kommentoi